As mai fi tacut daca…

Standard

Citesc presa romaneasca si… cuvintele mi se opresc in gat. Nu stiu daca sa rad sau sa plang la declaratiile pe care le fac prea-alesi nostri. Dar daca tot se pune problema de solutii, cred ca ar fi una rezonabila de tot. Intrucat seful statului doreste cumul de functii cred ca el poate inlocui mai multi bugetari. Astfel ca eu sugerez ca presedintele Romaniei sa-l trimita pe premierul Boc acasa (economisim astfel bani la buget), deoarece el joaca de moment rolul unui somer sau pensionar. De asemenea, consider ca a sosit timpul ca legiuitorul sa intre in concediu fara plata pentru urmatorii 3 ani. In acest mod, statul va mai economisi bani, iar presedintele va putea sa da ce legi doreste fara ca cineva sa-l deranjeze.
Cladirile institutiilor statului ca: guvernul, parlamentul, spitalele, muzeele, biblioteciile ar putea fi vandute sau inchiriate pentru diferite activitati economice. Asa, statul ar gastiga de 2 ori – impozite si activitati imobiliare.
In ceea ce privesc, functionarii publici cred ca aici se poate face ceva curatenie. Eu nu inteleg de ce avem nevoie de 41 de judete plus Bucuresti, fiecare cu prefectura si consiliu judetean. Impartirea pe regiuni a Romaniei (preferabil maxim 10) ar duce la crearea de parlamente si guverne regionale, dar cu mult mai putini reprezentanti decat din actuala orgranigrama.
O alta dilema pe care o am este legata de plata impozitelor. De ce este necesar sa merg la o institutie publica, cand pot plati la banca (recent mi-a venit o foaie prin care eram anuntat in ce cont trebuie sa virez bani reprezentand impozitul pe masina) sau prin internet.
Si lista poate continua cu cheltuielile pe care le facem din plin. Dar alesi nostri, nu vor sa priveasca in curtea lor si de aceea se uita in curtea vechinului sa vada ce mai poate lua. Astfel, o prima piedica in deficit sunt pensionari. Pentru ei cuvantul de ordine ar trebui sa fie „v-ati trait traiul si v-ati mancat malaiul”. Cu alte cuvinte, „domnilor, voi cand vreti sa muriti?” O alta piedica sunt bolnavi. Ei ar trebui sa-si vada de sanatate acasa, nu sa mai vina pe la medic, spital si farmacie. Dar daca totusi vor sa vina in vizita la unul dintre ei ii rugam sa vina si echipati cu aparatura si medicamentele necesare, iar peste toate acestea si cu bani pentru a plati serviciile pe care singur si le face (in acest context, medicul si farmacistul au rolul de decor sau piese de muzeu pentru care trebuie sa platesti, daca vrei sa le vizitezi).
Dar sa nu uita viitorul tari – copiii. Cred ca ei ar fi mai bine sa nu mai fie. Inexistenta lor ar economisi bani in ceea ce priveste educatia. Adica, profesorii si educatorii ar fi obligati sa se reprofileze deoarece obiectul muncii lor nu mai exista. In loc sa investim in oameni mai bine am investi in roboti. Asa viitorul tari ar fi asigurat din punct de vedere economic, fara nici o problema.

P.S. Draga dl. presedinte va promit ca in scurt timp toti bani pe care ii mai am in tara ii voi transfera in strainatate, va promit ca decat sa trimit bani parintilor mai bine ii aduc pe cheltuiala mea si a statului roman (transferandu-le pensia aici, ca sa aveti si mai multi bani iesiti din tara), va promit ca nu-mi voi aduce descendentii in tara, mai bine ii duc in vacanta pe alte meleaguri, decat sa va aduc ceva bani, va promit ca atata timp cat se poate face specula pe BVB voi fi si eu acolo, iar cand lucrurile se vor incepe sa se imputa imi voi lua bani agonisiti fara truda si voi pleca, va promit ca nu va voi lasa sa imi luati impozit din dobanda, deoarece internetul imi permite sa-mi desfintez contul inainte ca sa fiu impozitat si sa-mi transfer banii unde doresc eu. Si ultima promisiune ca nu voi investi nici un leu in tara atata timp cat veti trai ca nu cumva banul meu sa va ajute sa o duceti mai bine dvoastra sau familia dvoastra.

Lasă un răspuns

