Cine e de vina?!

Standard

Am vazut multe reportaje care prezentau diferite accidente din tara. De cele mai multe ori, realizatorul punea vina pe sofer sau pe pieton. Numai cei care participa la trafic – sofer si/sau pieton – sa fie de vina? Oare nu cumva vina trebuie asumata si de o a treia parte?

In ultimele doua saptamani am avut „placerea” sa conduc pe strazile mult iubitei patrii. Inca din prima noapte am facut cunostinta, nu atat cu drumul. care era chiar foarte bun, cat cu marcajele, ce erau inexistente, hai casi inexistente. Cum pot sa conduc eu normal daca nici macar nu stiu unde incepe si unde se termina drumul? Ce sa mai vorbim, daca ceata ma inconjoara pe dinainte si pe dinapoi?

In aceste circumstante, cand marcajele sunt casi inexistente, a cui este vina daca eu aterizez intr-un lac aproape de sosea sau incep sa fac araturile de toamna/primavara in plina noapte?

Autoritatiile se vor prezenta in fata camerelor tv si vor spune ca neatentia mea – soferul – a dus la acest nefericit incident. Dar de ce nu ar spune ca „prezenta” indicatoarelor, a marcajelor si a iluminatului public sunt cauza acestui eveniment?! Ori acesta afirmatie nu pot fi facute ca nu da bine? Sau cine face asemenea afirmatii isi poate pierde locul de munca in plina criza economica!?

Decat sa spunem un adevar injumatatit mai bine sa tacem domnii mei politisti. In acest caz, slujbele dumneavoastra sunt in siguranta, autoritatiile nu trebuie sa mai faca nici un efort pentru siguranta circulatiei (de, doar suntem in cirza si nu exista bani), defunctul intotdeauna va fii vinovat (astfel inchisoriile nu se vor umple, iar magistratii pot continua greva, deoarece nu mai avem neovie de ei in acest caz), fiind ca s-a aflat la locul nepotrivit in momentul nepotrivit, iar televiziunile vor trebui sa-si caute subiecte in alta parte si nu in strada 😉 (subiecte mai putin triste, poate asa vom afla si noi ca traim).

In concluzie, mai bine ne-am cumpara elicoptere. Astfel, cu sigurnata vom reusi sa nu mai avem accidente! Ori poate si in acest caz?!

3 gânduri despre “Cine e de vina?!

  1. Vezi ca daca vom conduce elicopterul se poate sa-ti moara motorul cand schimbi viteza … Asa cum mi-a spus cineva cand i-a murit motorul la plecarea de pe loc cu masina ” Avem noroc ca nu suntem cu avionul ca acum eram praf..!

  2. Sal, Claudiu. nu insist pe cine sunt, vreau sa comentez articolul tau despre idiotul lui D.. am citit recent cartea si mi-a placut mult. Vreau sa nu folosesc termenul tau ci al autorului, „Printul”, si cred ca e mai potrivit ca termen pentru adaptare crestina….”Printul Lui Isus”. Dar pentru ca sunt deacord cu tine in ceea ce privete lumea asta, il voi numii Printul Idiot. Asta suntem noi, Printi ai cerului, idiotii(nebunii) acestei lumi. intrebarea care se cere e: „Vrem sa fim idiotii lumii?”. Daca raspunzi cu „Da”, atunci esti Print, daca raspunzi cu „Nu”, esti un pumn de tarana care v-a trece odata cu restul pamantului!
    Bistrita, A. Muresanu, ;). asta e un indiciu.

    • Sal Oana,
      nici eu nu voi insista prea mult spre a descoperi cine esti. Indiciul pe care mi l-ai oferit e mult prea mic pentru a intelege exact cine anume esti. Intrucat nu voiesc a gresi in interpretarea identitatii tale am renuntat, de moment, la sapaturile arheologice.
      In ce priveste comentariul tau, in primul rand, mi-ar fi facut o deosebita placere sa-l fi punctat la „Fraier sau idiot?!„, dar nici aici nu e rau :D. In al doilea rand, ma bucur sa aud ca cineva mai citeste literatura rusa din secolul al XIX-lea si mai ales Dostoievski. Eu acuma recitesc aceasta carte. In al treilea rand, vreau sa te anunt ca mi-a facut o mare bucurie comentariul tau. Trebuie sa recunosc ca pana la comentariul tau nu m-am gandit niciodata la paralelismul dintre Print si Cristos, ci doar la tipologie; in special la statul de print-sarac intr-o lume bogata, dar totusi saraca, care mai degraba cauta sa ofere decat sa primeasca. Iar prin ceea ce el daruieste fiecarei persoane, societati cu care intra in contact aduce transformare, surprindere si chiar voiosie.

Lasă un răspuns

