Citind comentarii pe bloguri

Standard

Nu am suficient de mult timp la dispozitie sa citesc unele bloguri care m-ar interesa. Nu am timp nici de facut comentariile pe care uneori mi-as dori sa le fac. Insa imi face o deosebita placere sa citesc comentariile la subiecte, pentru ca acolo realizezi cel mai bine cu oamenii vor sa spuna ce gandesc indiferent de tematica articolului.

Azi mi-am facut ceva timp pentru a citit unele articole si comentarii de la Iov-in-treaba. Pe acest minunat domn, il pot suspecta de multe, dar cel mai putin de mandrie si superficialitate in gandire. Il pot suspecta ca este profesor (de engleza), ca a terminat filologia, ca ii place sa citeasca mult, ca gandeste. Dar nu-l pot suspecta de prostie (care har Domnului imi invadeaza in ultima vreme calculatorul, ca viata imi este invadata de mult timp – de cand am decis sa muncesc in exil :)) ), de dilentantism, de…, de… de….

Citind comentariile am dat peste una dintre cele mai frumoase glume (cu iz intelectual) din ultima vreme:

-Ce faci tu măi, Gheorghiţă, măi, eşti bine sănătos?
-Păi!
-Da mama şi cu tata ce fac mă, sunt bine?
-Păi!
-Da şcoala cum merge, mă băiatule, bine?
-Păi!
-Ai note bune, mă?
-Păi!
-Da la ce materie ai tu, mă Gheo’, notele cele mai bune, mă?
-Dezvoltarea vorbirii!

Iov-in-treaba, pana voi ajunge sa-ti raspund la intrebare (raspunsul va fi partial in Episoldul 3 la Dumnezeul meu: un trisor sau un mincinos) vreau sa-ti multumesc pentru aceasta gluma.

11 gânduri despre “Citind comentarii pe bloguri

  1. Stimate domnule Dobra,
    Îmi doresc din toată inima să nu vă fi supărat şi pe dumneavoastră, cum am făcut-o fără să vreau cu o altă persoană care a avut norghionul să dea peste blogul meu! Vă spun, nu vă pot jura, că dacă cumva vi s-a părut că vă zeflemisesc prin link-ul spre blogul dumneavoastră, atunci nu aceasta a fost intenţia mea. Nu pot avea aere de superioritate faţă de nimeni, structura mea nu-mi dă voie, pentru că imediat mă văd pe mine însumi în scenă, privind dinafară, şi gata, trufia a primit o lovitură. Dacă am pus acel link acolo, era pentru că, din tot ce am avut timp să caut pe blogosferă DUPĂ ce m-am apucat de „treabă”, v-am găsit pe dumneavoastră şi pe Cristi cu care mi se pare că am putea sta de vorbă multişor şi cu folos. Pericolele sunt semnalate tocmai pentru că aflasem destul de multe alte bloguri înverşunate pe nişte etichete, şi pe aceia voiam să-i „atenţionez” că ar putea fi văzute din start ca ceva negativ, să nu-şi mai piardă timpul. Dacă v-am supărat sau consideraţi că v-am făcut o publicitate negativă, gândiţi-vă că am scris Carte, nu carte, şi pentru oricine asta trebuie să conteze, cuvântul Cărţii, nu etichetele.
    Vă rog mult să nu loviţi prea tare înapoi, chiar m-ar durea foarte tare. Vă cer iertare şi am să şterg chiar acum link-ul.
    Domnul să vă lumineze

  2. Dragul meu Iov (in treaba),
    nu m-ai deranjat cu nimic:). Pe de alta parte, nu sunt un om foarte suparacios.
    Citind multe comentarii in care ati interactionat am observat ca unii va considera prea mandru sau va acuza de tot felul de…. Astfel ca mi-am persmis si eu luxul de a va „suspecta” (daca se poate spune asa) de unele lucruri.
    Mi-ar face o deosebita placere sa pot comunica mai mult pe blogosfera, insa timpul meu este limitat acestui fel de sport.
    Cat priveste link-ul nu am stiu de existenta lui pana acuma. Nu ma deranjeaza cu nimic faptul ca faceti vreo referire la ceea ce scriu sau la ceea ce postez.

  3. Stimate domnule Dobra,
    Este încă un exemplu de cât de greu este să comunici. Fiecare înţelegem un text într-un anumit fel, în funcţie de contextul în care ne aflăm momentan, de cum credem că gândesc ceilalţi despre noi, şi multe, multe alte variabile care pot întoarce cu 180 de grade înţelesul unor gânduri puse în cuvinte. Apropo, de multă vreme mă preocupă ideea de a încerca să gândesc fără cuvinte, într-un fel de flux de idei, intuiţii, sugestii, asociaţii ş.a.m.d. Dar efortul este imens, niciodată n-am reuşit mai mult de câteva minute să opresc vocea interioară.
    Referitor la întrebarea la care îmi veţi răspunde în curând, aici nu pot decât să bănuiesc la care din zecile de întrebări vă referiţi. Când am spus că răspunsul îl ştim cu toţii şi e cu majuscule, era vorba despre DA. Văd însă că s-ar putea să mă înşel, între timp am mai aflat câte ceva. Stau şi mă gândesc cum ar fi fost dacă nu ieşeau niciodată la iveală unele lucruri. Găsiţi explicaţia părerii mele în „teoria fundamentalistă a păcatului”, din aceleaşi comentarii.
    Până una-alta, mie mi se pare că timpul acordat „emisiunii” noastre se cam apropie de sfârşit. Nu părem deloc pregătiţi pentru asta, şi o mare parte din ce spun are ca substrat tocmai faptul că am senzaţia iminenţei unor încercări din ce în ce mai grele pentru toţi. Să ne antrenăm, pentru că putem pierde totul, chiar dacă nu în generaţia noastră, nici în cea următoare, şi să rămânem exact ca Iov, singuri şi goi, loviţi din toate părţile, cu o credinţă care trebuie să se bazeze, după părerea mea de fundamentalist, pe cu totul alte lucruri decât acum. Să-l alegem pe El, şi va rămâne alături de noi şi în acea grozavă încercare care vine, vine, vine! De fapt nu vine pentru noi, cei de acum, dar suntem răspunzători pentru cei ce vin după noi, aşa cum părinţii … părinţilor noştri puteau face ceva să nu ajungem aici.
    Dacă am făcut undeva referiri la extratereştri, ca şi domnul Cruceru, nu este pentru că mă preocupă existenţa lor sau că o bănuiesc, ci a fost doar un biet exerciţiu de imaginaţie, un exemplu de încercare extremă a credinţei noastre. Dar oare Dan Brown şi cei ce vin după el cu miile unde credeţi că vor duce generaţiile următoare? Nu vede nimeni că noi suntem ocupaţi să ne marcăm teritoriul în loc să ni-l mutăm în Împărăţie?
    Vă doresc folos în munca dumneavoastră în străinătate, cât ar fi de smerită, şi sunt sigur că o faceţi ca pentru Domnul, nu pentru oameni.

  4. …citind comentariul la comentarii:

    Încredinţează-ne iubire
    de Traian Dorz
    Încredinţează-ne, iubire,
    că-n clipa-n care-am acceptat
    să dăm un preţ de plâns ori sânge,
    e tot aşa cum l-am fi dat.

    C-atunci când acceptăm Lumina,
    am şi ajuns sfinţiţi de ea,
    c-odată noaptea biruită,
    nu-i luptă să mai fie grea.

    C-atunci când acceptăm calvarul,
    am şi ajuns biruitori,
    că cel ce-a-nvins în el viaţa,
    e-nvingător de mii de ori.

    C-atunci când acceptăm ocara,
    nimica nu va fi mai greu,
    vor curge pietrele, dar ochii
    ni-i vom scălda în Dumnezeu.

    C-atunci când acceptăm mormântul,
    am şi ajuns nemuritori
    – pot cât vor vrea să ne zdrobească,
    noi şi suntem biruitori.

    Că moartea acceptată vrednic
    şi liniştit, şi curajos
    e-o biruinţă şi-o cunună,
    şi-o-mpărtăşire cu Hristos.

    Domnul sa va binecuvinteze, domnule Claudiu Dobra!

  5. Claudiu.. bine mai zici.. si eu am ramas surprins de „teleiosepithimia” si de felul in care scrie si cum gandeste. (si aici pe blog si pe blog-ul fratelui meu). Cateva lucruri frumoase:
    1. Are respect pentru fiecare articol (autor).
    2. Nu posteaza doar sa se afle intreaba ci raspunsuri / pareri bine argumentate
    3. Are intotdeauna idei interesante, originale.
    Intru acuma la el putin sa-l felicit 🙂

  6. Blogosfera evanghelică – Mesaj către bloggerii evanghelici

    Ediţia a II-a a Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice (50 de premii) va avea loc la Cluj în 31 ianuarie 2009. Afişul, care poate fi preluat, se găseşte pe blogul România Evanghelică, unde am afişat şi o listă cu 25 de nominalizări pentru categoria Cea mai interesantă postare (2008). Mai sînt cîteva zile în care puteţi face propuneri pentru cele trei categorii principale sau propune bloguri pentru cele 50 de premii.

    V-aş ruga să îmi comunicaţi date publice (nume blogger, localitate, confesiune, data lansării etc.) despre blogul vostru pentru a actualiza informaţiile despre cele 540 de bloguri evanghelice – am prezentat informaţiile pe care le am în postarea “Blogosfera evanghelică – Mesaj către bloggerii evanghelici”.

    http://romaniaevanghelica.wordpress.com

    Ce localitate consideraţi că ar fi potrivită pentru Festivalul Bloggerilor Evanghelici?

Lasă un răspuns

