Episodul 10

Standard

     Ma pregateam sa scriu un nou episod despre anii studentiei. Aveam de gand sa scriu despre un alt profesor, insa doua motive m-au facut sa aman aceasta scriere. Unul dintre ele este o poza pe care am primit-o de la un prieten de al meu din Oradea. Imagine ce a fost preluata de pe site-ul Institutului Teologic Penticostal Bucuresti.simpozion21.jpg Oarecum, privind aceasta fotografie ar putea cineva sa se intrebe ce legatura are ea cu mine si cu studentia mea?! Si totusi are. Nu poza in sine, cat unele persoane din poza. Am fost surprins sa recunosc in aceasta imagine trei dintre profesorii care mi-au predat in trei scoli diferite.

     Cei trei dascalii despre care vorbesc sunt incadrati de cei doi profesori care stau la extremele mesei. Incepand de la stanga spre dreapta ei sunt pr. prof. univ. dr. Stelian Tofana, profesor de Noul Testament la Facultatea de Teologie Ortodoxa Cluj-Napoca. In mijloc este conf. univ. dr. Emil Bartos, profesor de dogmatica la Institutul Teologic Penticostal. Ultimul dintre ei este conf. univ. dr. John F. Tipei, profesor de Noul Testament si rectorul Institutului Teologic Penticostal Bucuresti.

     Spuneam ca fiecare dintre ei mi-a fost profesor in cel putin o institutie de invatamant. Voi incepe cu cel mai vechi sau mai bine spus primul care mi-a fost profesor. Cu dr. Emil Bartos am facut cunostinta pentru prima data in toamna lui 1998 la Institutul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, actualmente Univestiatea „Emanuel” din Oradea. La ora respectiva era decanul Facultatii de Teologie. De altfel, el era si indrumatorul de an al grupei din care faceam parte. Cu el voi mai face si cursul de „Teologie Comparata” la Institutul Teologic Penticostal.

     Al doilea profesor cu care am avut prilejul a face cunostinta, si care mai tarziu imi devine si profesor este pr. prof. dr. Stelian Tofana. Ne-am cunoscut in 2000 la Oradea la o sesiune de comunicari stiintifice din cadrul Institutului Teologic Baptist. La ora aceea eu impreuna cu un bun prieten lucram la un proiect virtual numit „Biblioteca Logos”. Atunci dumnealui ne-a facut onoarea de a ne oferi articolul pe care l-a sustinut la simpozion sa-l publicam pe site-ul nostru. Cu dansul ma voi re-intalni peste ani  la Cluj-Napoca, unde de altfel imi va fi profesor de Noul Testament la masterat (2004-2005).

     Ultimul dintre cei trei este dr. John F. Tipei. Cu dansul am avut prilejul a ma intalni pentru prima data in toamna lui 2001 cand am facut demersurile de transfer de la Oradea la  Bucuresti. Din acel moment imi va fi atat indrumator de an, la noua grupa, cat si profesor de Noul Testament si Pneumatologie.

     A fost o onoare pentru mine sa am de a face cu acesti dascali din trei dominatiuni disctincate: baptisata, ortodoxa si penticostala.

3 gânduri despre “Episodul 10

  1. Manu,
    ITP nu prea are multe cu mine, insa sunt persoane din aceasta institutie care inseamna mult pentru mine.
    Timpul scurt pe care l-am petrecut la ITP nu este de lepadat. Am amintiri placute si ne-placute de acolo, insa de moment doresc sa nu vorbesc despre aceea perioada. Poate dupa ce termin cu prima parte a studentiei mele voi intra in episodul ITP :).
    Ma bucur ca m-ai vizitat. Te astept si alta data!

Lasă un răspuns

