Episodul 8

Standard

     Unul dintre personajele cele mai importante, daca as putea spune asa, din camin era pedagogul Mitica. Adevarul e ca nu stiu daca era sudist sau nu. Ceea ce stiam noi despre el era ceea ce se citea si pe fata lui – frustrarea. Era frustrat omul ca dupa finalizarea a doua facultati – politehnica si teologia (la F.F.) – nu era nimic mai mult decat un simplu pedagog la un camin studentesc. Ah! Am gresit! Pedagog sef! Daca exista aceasta titulatura in organigrama scolii!?

     Din primele zile de cand mi-am facut aparitia in campus am realizat un detaliu despre activitatea acestui minunat personaj. Ii placeau serviciile de informatii. Ii placea atat de mult acest lucru incat cauta sa adune informatii – de la informatorii naivi, precum si de la cei activi – despre fiecare student in parte. Odata, am incercat sa facem rost de dosarele studentiilor si sa le afisam pe internet. Am actionat, insa, prea tarziu! Ele disparuse din calculatorul unde le gasisem. Dar sa lasam aceasta poveste. Poate alta data!

     Cum in grupul nostru nu a reusit in trei ani de zile sa-si faca rost de o cartita, ce sa gandit el? Sa ne devina indrumator. Sa ne povatuiasca pe calea spiritului si a vietii comunitare in incinta campusului. Cum prezenta lui in mjilocul nostru era obositoare si prea deasa, si cum nu stiam ce sa mai facem, intr-o buna zi l-am intrebat pe capelan (seful direct al pedagogilor):

– Care este rolul pedagogului Mititca?! De caine de paza sau de indrumator spiritual?!

– De caine de paza! mi se raspunde.

– Aha! Multumesc mult! Nu stiam cum sa ne raportam la el.

     Nu stiu ce a facut ce nu a facut pastorul campusului cu peda Mitica, cert este ca pentru ultimele luni pe care le-am mai petrecut in acel loc a lasat-o mai moale cu vizitele si sfaturile lui deosebit de pretioase pentru el, dar nu si pentru noi. Faptul ca a lasat-o mai moale cu unele lucruri, nu inseamna ca ne-a uitat definititv. Dar despre placerile lui Miti vom vorbi alta data. Nu putem scrie totul intr-o singura zi. Nici nu avem timpul necesar, precum nici… voi nu aveti atata rabdare sa cititi totul. Mai bine mai putin si mai des, decat mai mult si mai rar.:)

Lasă un răspuns

