Dr. Alin Dobra

Standard

     alin-picture.jpgNu pentru ca ar fi un personaj foarte interesant sau nu stiu ce mare personalitate a lumii moderne m-a facut sa scriu despre Alin Dobra. Singurul motiv, real, pe care l-am avut a fost ca avem ceva in comun, pe langa asemanarea de nume. Acest lucru pe care il impartasim in comun nu este altceva decat relatia de rudenie. Este fratele meu cel mai mare.

     Citind zilele acestea despre tot felul de romani care au reusit in diferite domenii, in afara tarii bineinteles, m-am gandit sa scriu si eu despre unul pe care Romania l-a cunoscut foarte putin – cu precadere la olimpiadele nationale de fizica, fiind in lotul extins.

      Domeniul in care s-a pregatit, as putea spune de o viata, a fost programarea. De ce spun de o viata?! Deoarece, face cunostiinta cu programarea foarte devreme, in jurul varste de 10 ani (in urma cu peste 20 de ani, intrucat acum 20 de ani eu am atins pentru prima data un calculator). Pe vremea aceea in tara cele mai cunoscute calculatoare erau HC-85. Doar prin ‘91 am avut prilejul sa vedem amandoi – la centru de calcul din orasul natal – un calculator mai performant decat TIM S 90, Cobra sau HC-85.

     In ciuda faptului ca era foarte bun si la fizica – participand anual, in perioada liceului, la “Olimpiada de Fizica” – totusi in cele din urma pasiunea pentru calculatoare si limbaje de programare va fi cea care il va influenta in luarea decizie cu privire la viitorul lui. Astfel, dupa studiile pre-universitare se va inscrie la “Politehnica” in Cluj-Napoca.

     Imi amintesc ca in ultimul an de studii, unul dintre profesorii pe care i-a avut, din motive pe care numai acesta le stie, a incercat sa le taie calea spre SUA, spre studiile post-universitare, lui si altor cativa colegi de an. Ei asta e! Dar cu toate acestea in vara lui 1998 va ajunge la “Cornell University”, Ithaca, NY unde isi va lua doctoratul.

     In una din zile m-am uitat si eu peste teza lui de doctorat, insa nu am priceput prea mult ce scrie acolo. As putea spune ca nu am priceput nimic! Chiar asa, ma lumineaza si pe mine cineva!?

      Din 2003 devine Profesor Asistent la Department of Computer Science Information and Engineering,  University of Florida, unde pe langa activitatea didactica mai participa ca si investigator principal la un proiect finantat de National Science Foundation. O descriere a acestui proiect poate fi vazuta pe site-ul celor de la National Science Foundation, scrisa chiar de catre initiator.

2 gânduri despre “Dr. Alin Dobra

Lasă un răspuns

