Amintiri din studentie

Cazul Toflea

februarie 10, 2008 · 43 Comentarii

     Despre evenimentele din Toflea, in ultimele luni am auzit multe, si pro si contra. Azi mi-a venit pe email mai multe linkuri cu imagini video despre ce se intampla acolo.

     Cel mai mult mi-a atras atentia botezul care a avut loc acolo. Desi pana azi am participat la multe botezuri, totusi acest botez depaseste cu mult numarul pe care eu l-am vazut vreodata (cel mai mare la care am luat parte avea peste 100 de candidati).

     Daca aveti suspiciuni atunci urmariti imaginile de mai jos. Unii spun ca ar fi fost peste 400. Unul dintre pastori a mentionat numarul de 450. Nu ma pronunt asupara numarului, insa e clar ca e foarte mare. Actul este cu atat mai interesant cu cat el are loc intr-o biserica nu foarte mare, adica peste 1000-2000 de membri, ci intr-una destul de mica (in lumea penticostala o biserica sub 200 de membri este considerata mica).

 

Categorii: Bizar
Tagged: ,

43 raspunsuri Până acum ↓

  • Marcel Saitis // februarie 13, 2008 la 12:14 am | Răspunde

    Claudiule, aceasta este lucrarea pe care Duhul Sfant o face in inimile acestor oameni. Poate si tragedia care a dat peste ei cu inundatiile din lunile trecute a inmuiat inimile oamenilor, care oricum, din nastere – pentru ca sunt rromi – au o sensibilitate mai mare la lucrarea spirituala. Asa cum Domnul a pregatit inimile celor din Ninive printr-un cutremur de pamant si o eclipsa de soare – iar mesajul lui Iona i-a zdruncinat si i-a motivat spre pocainta, asa se intampla si cu ei, cred.

  • claudiuvdobra // februarie 13, 2008 la 8:17 pm | Răspunde

    Marcel,
    bine ai venit pe blogul meu :) . S-ar putea ca circumstantele pe care le enumeri sa fie cu adevarat unele dintre mijloacele prin care Duhul Sfant a lucrat la inimile lor. Nu pot sa ma pronunt in acest caz deoarece nu am foarte multe informatii concrete despre aceasta comunitate. Spre exemplu: nu stiu cati dintre cei care s-au botezat atunci mai sunt azi in Biserica. Sau o alta problema ar fi in ce masura ajutoarele, daca au existat asa ceva, din partea cultului le-a influentat decizia.
    Eu sper din toata inima ca acel eveniment sa fi fost ceva real si nu de fatada sau din constrangere.

  • COSTICA // martie 1, 2008 la 5:44 pm | Răspunde

    E o pacaleala, se vede ca nu cunoasteti nimic din psihologia tiganilor din Toflea. Apropo ei nu se considera romi ci tigani. Eu am multi prieteni acolo, ca acolo m-am nascut si am trait. Tiganii cand nu au bani, pentru a nu se face de rusine fata de semenii lor, prefera orice oportunitate, ca si aceasta. Am lucrat in bar la Toflea si stiu ce spun.

  • claudiuvdobra // martie 1, 2008 la 8:04 pm | Răspunde

    S-ar putea sa ai dreptate in ceea ce spui. S-ar putea sa te inseli. Timpul ne va demonstra care este adevarul.
    Sincer, eu as vrea sa te inseli, dar s-ar putea sa ai dreptate. Te rog, sa ma anunti si pe mine, atunci cand vei avea dovezi clare ca singurul motiv al lor ori a unora dintre ei a fost bunastarea materiala, pentru ca doar pe supozitii psihilogice azi nu mai ajungem la adevar real.
    Oricum, iti multumesc pentru acest comentariu. El ofera si-o alta perspectiva a lucrurilor din acel sat, decat ceea ce s-a vehiculat prin presa, internet si radio-sant.

  • lili // martie 1, 2008 la 10:26 pm | Răspunde

    am vorbit personal cu o persoana foarte importanta din biserica Toflea si trezirea a inceput-o Domnul in acest sat in urma cu 5 ani.Anual au avut loc botezuri cu peste 250 de candidati,deci nu sint doar inundatiile…….

  • iuli // martie 5, 2008 la 11:48 am | Răspunde

    Salut!
    Imi puteti da datele unei persoane de contact din acest sat(poate din biserica). Grupul din care fac parte, e interesat de organizarea unui campus pentru copii de romi.
    Multam!

  • George // martie 6, 2008 la 3:28 pm | Răspunde

    sal iuli eu sunt din toflea daca vrei sa vb intra pe geoo17 star si asta e id meu si vb sau sunama la 0742485207…Domnul sa te binecuvinteze

  • camera 29 // mai 7, 2008 la 6:03 pm | Răspunde

    sal…ma uit si eu la niste clipuri de pe utube…ce-i adevarat …e adevarat…cand canta tziganii, locuitorii pamantului sa scrie notitze!

  • vasile stoica // iunie 8, 2008 la 9:09 am | Răspunde

    acum am vazut si eu comentariile voastre si m-am gandit k este bine sa va informez dspr kteva lucrurii de acolo,k?bisirica penticostala din toflea a luat fiinta prin anul 92 si cuvantul evangheliei a fost introdus in acest sat prin fratele CALIN GHEORGE zis si TODORACHE,oameni de acolo nu s-au pocait pentru ajutoare ei au primit sfanta evanghelie cu mare bucurie si au crezut in ea,iar aceasta si-a facut efectul in inimile lor si s-au intors la Dumnezeu.

  • claudiuvdobra // iunie 8, 2008 la 6:00 pm | Răspunde

    Vasile, iti multumesc pentru interventie.
    Faptul ca ai mentionat perioada in care a inceput misunea in aceasta localitate ne ajuta sa ne formam o mai buna imagine a contextului general.
    Insa as dori sa inteleg cum de aceasta trezire a avut loc atat de tarziu? Sau mai bine ar fi sa imi spui, daca stii bine inteles, ce a generat aceasta intoarcere a localnicilor spre Divinitate?
    Tu spui, in prima faza, ca Evanghelia (si te cred), insa trebuie sa mai fie si o alta cauza, eveniment care s-ai fi sensibilizat atat de mult pe acesti cetateni incat sa doreasca sa isi schimbe modul de vietuire.
    Acest caz este cu atat mai interesant cu cat numarul celor convertiti este foarte mare, iar pe de alta parte biserica din localitatea respectiva pana la ora aceea nu era foarte numeroasa.

  • daniel // iunie 12, 2008 la 11:01 am | Răspunde

    Claudiu,
    Pe vremea Domnului Isus erau oameni sceptici, care cantareau tot ce facea Mantuitorul din prisma lor (omenesc)…Hristos a spus chiar: “ce este mai lesne…a zice … ridica-ti patul sau pacatele iti sunt iertate?” Ambele afirmatii erau usoare de spus de catre Hristos….Vezi tu, pe cand unii erau mantuiti, altii asteptau explicatii logice la manifestarile pe care le vedeau…”cu ce putere faci aceste lucruri?” Atat de usor putem sa cadem victime criticii din cauza necredintei noastre….si totusi fara credinta este cu neputinta sa fim placuti Lui…….ne pierdem mantuirea frate…

  • claudiuvdobra // iunie 12, 2008 la 2:07 pm | Răspunde

    Daniel,
    studiul critic al unui eveniment istoric, al unui text, al unei picturi, etc nu inseamna neaparat necredinta, ci poate insemna si dorinta de a te apropia cat mai mult de adevar.
    Daca as merge pe supozitia simpla “crede si nu cerceta”, atunci as putea participa foarte lejer la intalnirile religioase ale sud-americanilor – unde manifestarile carismatice sunt din plin (in oraselul in care locuiesc ei au o biserica penticostala).
    In conluzie, critica ta cred ca nu are fond. As putea spune ca este doar o simpla speculatie. Oricum, iti multumesc pentru comentariu.

  • Daniel // iunie 12, 2008 la 6:37 pm | Răspunde

    In acelasi timp, studiul critic, ne poate indeparta de la adevar. Cerceteaza, critica… dar lasa loc si Duhului Sfant…Nu era o critica!! Noi am vb pe vremea cand eram studenti la ITP si stiu ca intelegi. Sunt convins ca mi-ai inteles mesajul.

  • claudiuvdobra // iunie 13, 2008 la 10:34 am | Răspunde

    :)

  • vasile stoica // iunie 24, 2008 la 9:46 pm | Răspunde

    knd m-am intors eu la D-zeu prin 92 nu erau in “biserica”decat 10-15 membrii si astia majoritate copii si zic biserica in ghilimele pt k se adunau intrun garaj-beci mai exact,k?fratele Calin Gheorghe zis si Todorache ne primea cu mare drag,iar schimbarea a inceput 2 ani mai tarziu cand a venit un frate din germania si el tot tigan din Toflea dar care primise cuvantul in germania,el si-a vandut masina si a inceput constructia unei biserici,acesta este Stoica Onita zis si Bumbac el a chemat mereu cunostinte din Romania care au evanghelizat mereu in aer liber SI FARA PROMISIUNI DE IMBOGATIRE SAU PT AJUTOARE,botezurile au inceput anual cu cate 10,20,40,60,100 membrii si pana au ajuns la numerele de care s-a auzit.Toflea este un sat cu majoritate tigani pana si primarul este tot tigan.Imi cer scuze pt greselile de ortografie,trebuie sa recunosc k n-am stat prea mult pe la scoala pt k i-l ajutam pe tata la sectia de lucru.
    va doresc mult succes si viata lunga alaturi de D-zeu :)

  • vasile stoica // iunie 24, 2008 la 9:59 pm | Răspunde

    va mai informez k biserica in care se aduna acum fratia este cea de adoua constructie facuta prin ajutorul fratelui Bumbac,iar aicia precizez k au contribuit TOTZI FRATI DIN BISERICA,uni cu bani si altzi cu forta de munca si se lucreaza la un proiect pt cea de atreia biserica(constructie)
    mai fac o referinta si la ajutoare,localitatea Toflea are mai multzi de 10 mii de locuitorii iar majoritetea sunt ORTODOXI si cred k nu sunt mai mult de 10% penticostali si la un mic calcul ar insemna 1000 membrii,k? iar cand a fost inundatia in aceasta localitate botezul se efectuase deja asa k intrebarea mea este cine s-a pocait pt ajutoare?pt k ajutoarele au sosit dupa inundatie si cei care au beneficiat de ele au fost doar persoanele afectate.

  • claudiuvdobra // iunie 29, 2008 la 7:15 am | Răspunde

    Vasile,
    elementele noi pe care le-ai adus, cum ar fi numarul mic de la care s-a pornit, botezurile regulate in continua crestere, faptul ca deja lucrati la o a treia cladire din cauza lipsei spatiului, ma face sa inteleg ca evenimentul din 2007 – adica botezul – nu face parte din categoria evenimentelor izolate si accidentale. Dimpotriva, el nu este altceva decat o continuare a ceea ce era si in anii precedenti.
    In ceea ce priveste motivul pentru care unii merg la biserica aici totul este subiectiv. Cu toate acestea, am apreciat faptul ca ai punctat foarte bine relatia istorica dintre ajutoare si botezurile din biserica. Nu cred ca vreo persoana care s-a botezat a stiut ca peste o luna sau doua, peste un an sau doi va avea loc o inundatie si ca in urma acestui eveniment va avea de castigat material. Nu am cunostinta de starea finaciara a membrilor din Toflea, dar presupun ca aveti si oameni instariti (ex. Bumbac), dar si oameni mai putini avuti.
    Vreau sa-ti multumesc pentru faptul ca ai mentionat doua elemente esentiale pentru mine: numarul enoriasilor din biserica Toflea (aproximativ), precum si numarul locuitorilor din comuna. Pana azi nu stiam ca este o localitate atat de mare.

  • vasile stoica // iunie 29, 2008 la 9:41 pm | Răspunde

    trebuie sa va mai zic ceva,un fapt de care nu cred k stie toata lumea de pe net,k?nu totzi candidati la botez sunt din toflea.biserica din toflea tine legatura cu bisericile din imprejurimi si fac din acest botez un eveniment de mare bucurie si un bun prilej de evanghelizare,pt k hotarasc k botezul sa se faca in aceiasi data din luna si in acelasi loc :) nu-i asa k e frumos? :)
    e o bucurie sa traiesti cu D-zeu :)

  • cezarsefulet // iulie 4, 2008 la 8:11 am | Răspunde

    pace voua tuturor, as dori sa precizez un singur lucru, in legatura cu fr claudiu care a auzit ca nu este adevarat ca anual se botez aproximativa cate 300 de membri, de exemplu acum trei ani sa nu mint au fost peste 450 de membri, ce parere ai fr Claudiu despre asta? As mai dori un singur lucru sa va zic nu va mai luati dupa alti pana nu vedeti si auziti voi cu urechile voastre. Speram ca anu acesta adik luna viitoare ca nr de candidati sa depaseasca 250, Domnul sa lucreze El si sa aduca tot satu la mantuire inclusiv si Primaru.

  • claudiuvdobra // iulie 4, 2008 la 7:51 pm | Răspunde

    Vasile,
    ultimele tale interventii m-a ajutat sa-mi creez o imagine si mai corecta a realitatii din Tofela. Si anume, ca nu putem vorbi despre o miscare, de o tezire a oamenilor din localitate peste noapte si sa se boteze dintr-o data atat de multi. Acest fapt se datoreaza unei munci de ani si ani de zile.
    Pe de alta parte, faptul ca au facut din botez o sarbatoare a bisericii locale (ceea ce este de altfel) si au invitat si alte biserici sa participe in mod activ la aceasta sarbatoare este un lucru laudabil.
    Nu ma indoiesc ca se puteau boteza 400 de oameni dintr-o singura localitate, dar mi se parea un lucru foarte ciudat, straniu ca asa dintr-o data sa aiba loc un asemenea eveniment.
    Inca o data iti multumesc pentru informatii!

  • anonim // iulie 12, 2008 la 10:09 am | Răspunde

    fr cezar sefulet dece te multumesti cu 250???…in loc sa zici sa treaca de 450….. mai mult de cat a fost anu trecut?????;)

  • ovidiu // iulie 20, 2008 la 6:50 pm | Răspunde

    slava domnului pentru aceasta lucrare minunata asa se manifesta puterea duhului sfant

  • laurentiu // iulie 21, 2008 la 8:13 pm | Răspunde

    “Toflea” e un fenomen si crede-ma ca stiu ce vorbesc. Am fost acolo.

    Botezul a avut loc in raul Siret si e unul dintre multele botezuri care au avut loc in Toflea. E o biserica atipica. Desi se numesc penticostali nu sunt in cult (cel putin pana anul trecut)

    E placut sa mergi acolo si intotdeauna vei vrea sa mai mergi.

    Domnul sa le dea si adancime spirituala, nu numai largime!

  • claudiuvdobra // iulie 23, 2008 la 9:25 pm | Răspunde

    Laurentiu,
    multumesc pentru comentariu.
    Cat priveste gandul tau “adancime spirituala” mi se pare unul foarte bun. Nu cred ca botezurile de amploare (cresterea Bisericii numeric sau in volum) sunt ceea ce Divinitatea ar dori cel mai mult de la o comunitate, ci mai degraba cresterea cresterea in cunostinta lui Dumnezeu. In opinia mea, o biserica vie si sanatoasa spirituala este una care reuseste sa pastreze un echilibru intre cele doua – cresterea in volum si cresterea in cunostinta.

  • ciuca vasile // august 5, 2008 la 6:07 pm | Răspunde

    pace sunt din toflea si mam predat Domnului in anul 2003
    am incheiat legamintul in apa botezului in 2003
    in anul 2003 au ingheiat legamantul 380 de candidati
    au trcut deja 5 ani si biseria a crescut cu aproximativ
    inca 1200 de suflete asa ca nu inundatiile a adus lumea la
    pocainta ci duhul sfant a lui dumnezeu daca va uitati un pic inundatiile au venit anul trcut in toamna, si anul acesta in primavara. asa dupa cum a spus si frtele meu stoica ,ca biserica a luat fiinta in anul 1992 si a inceput cu o mana de oameni tot sa spun si eu domnul sa va binecuviinteze ciuca vasile tel 0742545431

  • claudiuvdobra // august 5, 2008 la 7:26 pm | Răspunde

    Vasile Ciuca,
    apreciez interventia ta la acest subiect.
    Adevarul este ca fiecare marturie in parte despre acest caz nu face altceva decat sa creioneze si mai bine “fenomenul Toflea”, despre care nu s-a auzit nimic pana anul trecut.
    Prin faptul ca ai mentionat ca si in alti ani au fost mai multi candidati de botez arata ca evenimentul de anul trecut nu a fost un caz singular.
    Multumesc!

  • ciuca vasile // august 10, 2008 la 8:10 pm | Răspunde

    am citit mesajul fratelui Laurentiu si vreau sa spun ca are dreptate ca biserica din toflea trbuie sa aiba si adancime nu numai largime. in privinta adancimi datimi voie sa va spun ca frati lideri sau inplicat foarte mult an privinta aceasta si au organizat seminari, au organizat scoli pentru studiierea cuvantului lui DUMNEZEU, si pentru aceasta au adus cei mai buni profesori cum ar fi costel gramadacum ar fimihai dumitrascu pastor la biserica din galati ,florin ianovici pastor la biserica betel din crangasi si alti frati binecuvantati dea asemenea biserica a fost vizittata de fratele ioan panican ,de fratele liviu axinte de fratele nutu caba cu care sa tinut o stransa legatura si multi atti

  • ciuca vasile // august 10, 2008 la 8:28 pm | Răspunde

    continuare;
    asa ca daca nu ar fi adancime nu ar fi nici largime
    eu cred ca biserica din toflea sa inmultit prin faptul ca
    are lumina de la dumnezeu si ca cei din lume vad aceasta lumina si ei vin la ea. ioan cap 1 ver.4,5,7,8,9.
    eu imi cer scuze pentru scrisul care nu lam scri corect
    pentru ca chenarul in care este incadrat scrisul
    este prea mic si uneori ieseam din el si nu mai
    vedeam ce scriu. Domnul sa va binecuviinteze

  • catalina // octombrie 11, 2008 la 6:53 pm | Răspunde

    va felicit pentru biserik in care slujiti e minuntata si se vede k Dzeu lucreaza acolo…pe tine bucatzi vreau sa te felcit in mod specila pt vocea minuntata pe care o ai…sa canti mereu si inca cv…va asteptam la Pascani…:))

  • COSTICA // noiembrie 25, 2008 la 5:12 pm | Răspunde

    Baiculescu a vrut sa faca manastire crestin ortodoxa, de ce nu ati dat ajutorul. E tot de-al vostru! Pentru ciuca si stoica.

  • Madalina:) // aprilie 8, 2009 la 7:29 pm | Răspunde

    I-am vazut pe grupul Rugul Aprins din Toflea la Timisoara si vreau sa va spun ca nu am cunoscut pe nimeni care sa Ii cante asa lui Dumnezeu.Domnul sa ii binecuvineteze cu har si bucurie sa ii cante mereu asa si prin cantarile lor sa trezeasca Romania!
    Fratele din Toflea care ii insotea a spus acum duminica(5 aprilie 2009) ca biserica lor a luat nastere in anul 1993 si ca acum sunt 3000 de membrii in biserica.

  • Tabita // aprilie 11, 2009 la 6:33 pm | Răspunde

    Domnul sa va binecuvinteze!
    Ascult CD-ul Vol. 3 si nu ma satur sa va vad si sa va ascult! La orice lucrare buna sunt impotrivitori. D-le Claudiu, sunteti sceptic, ce va determina? Vorbiti neincetat de ajutoare, oare numai la Toflea s-au dat ajutoare? NU, cu siguranta ajutoarele au patruns in toata Romania! Dar nu toata Romania s-a pocait!
    Este o lucrare a Duhului Sfint! Domnul sa va binecuvinteze si fratilor tigani sa nu aveti coplexe din cauza etniei dvs. Toti suntem creatura lui D-zeu si aveti acelasi pret in ochii Domnului ca si romanii! Uite ca ne-ati intrecut si sunteti un exemplu de pocainta pentru noi romanii! Va apreciez!

    • claudiuvdobra // aprilie 13, 2009 la 9:30 am | Răspunde

      Tabita,
      eu nu m-as grabi atat de repede cu concluziile, precum ar dori unii sau altii. Pentru o analiza cat de cat serioasa e bine sa ai o atitudine cat de cat echilibrata intre cele doua extreme. Eu nefiind niciodata la Toflea, nu puteam face o afiramtie sau alta despre acest caz. Singurul lucru pe care-l puteam face era sa ridic cateva intrebari si oameni din acest loc sau care au fost pe acolo sa raspunda. Lucru care s-a si intamplat, de altfel. Azi am o perspectiva mult mai clara a cazului Toflea, decat atunci cand am scris articolul. Dar cu toate acestea inca nu am luat decizia de a scrie concluziile mele cu privire la acest fenomen. Mai astept putin, poate chiar sa fac o vizita la Toflea (daca voi avea aceasta ocazie) inaine de a scrie, deoarece s-ar putea sa apara unele informatii noi, care sa aduca si mai multa lumina. De exemplu, comentariul lui Remus (care a aparut dupa al tau) aduce in discutie un subiect interesant – bisericile mari, unde oamenii se pierd in multime. Eu stiu foarte bine ce inseamna sa participi in biserici de peste 4000 de membrii, deoarece eu am fost “invitat” in timpul studentiei sa merg in astfel de biserici.

  • remoremo // aprilie 12, 2009 la 8:09 pm | Răspunde

    Nu toti cei care au intrat in apa botezului la Toflea au fost oameni nascuti din nou . Daca cineva crede ca mintuirea este asa un lucru de apucat , asta sa o creada el !!!!
    Este mai bine sa existe comunitati mai mici de crestini , decit sa existe Biserici de mii de oameni .
    Oare mai exista proorocie pentru Biserica , acolo unde este o adunare de mii de oameni ?

    Sanatate.

    • claudiuvdobra // aprilie 13, 2009 la 9:43 am | Răspunde

      Remus,
      ceea ce spui tu in parte este adevarat – nu toti cei botezati au fost nascuti din nou. Insa, nu cred ca biserica poate stii intotdeauna daca un om este nascut de sus sau nu. Mai mult, consider ca lumea evanghelica pune prea mult accentul pe aceasta idee “nascut din Duhul”, decat pe alte elemente care sunt mult mult mai importante. Si acesta este important, dar nu cel mai important. De exemplu, exista posibilitatea ca un om ne-nascut din nou si botezat in timp sa devina asemenea lui Cristos, iar unul care a fost nascut din nou inainte de botez sa devina criminal (La Oradea a fost un caz in care un domn dupa ani de zile in care a predicat Evanghelia, a ajuns la batranete sa-si omoare sotia).
      Cred ca botezul este un act personal care implica o responsabilitate. Cine il face de dragul de al face va trebui sa se “bucure” de decizia lui in timp, pentru ca Dumnezeu nu poate fi inselat.
      Cat privesc bisericiile mari, nu consider ca numarul este un impediment in ceea ce priveste profetia. In timpul adolescentei participam la liturghiile unei biserici de peste 2000 membrii unde actul profetic era o normalitate. In esenta, Dumnezeu prin Duhul Sfant se ocupa sau este capabil sa se ocupe de o biserica mare la fel cum o face si cu una mica din toate punctele de vedere – harisme (daruri spirituale), pastorala, invatatura.

  • remoremo // aprilie 13, 2009 la 11:17 am | Răspunde

    Alt element mai important decit Nasterea din nou nu este . Asta este este dovada ca acel om s-a intilnit cu Dumnezeu , ca el a fost mort in pacat si acum este viu inaintea lui Dumnezeu .
    Cit despre un om care face botezul fara sa fie Nascut din nou , acea lucrare este egala cu zero inaintea lui Dumnezeu , de fapt acel botez nu este recunoscut de Dumnezeu si el nu vine de la Dumnezeu .
    Ca cineva vine si face botezul in apa nenascut din nou ( adica nepocait , mort in pacat ) si se pocaieste pe parcurs dupa botez , el trebuie sa-si marturiseasca pacatul pe care l-a facut botezindu-se fara voia lui Dumnezeu si sa ceara din nou botezul in apa .
    1 Petru 3:21 ” Icoana aceasta inchipuitoare va mintuieste acum pe voi si anume botezul , care nu este o curatire de intinaciunile trupesti , ci marturia unui CUGET CURAT inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui ISUS HRISTOS .
    Acuma te intreb eu pe tine . Cind un om vine si se boteaza nepocait , marturiseste el ca are un CUGET CURAT , cind el este mort in pacat ? Nu face el o marturie mincinoasa ?
    Poate primi Dumnezeu o lucrare care nu este valabila inaintea lui , care nu vine de la Duhul lui Dumnezeu ?
    Vizavi de cel care a cazut in acel pacat de crima asta este o alta problema . Fiecare dupa ce s-a botezat trebuie sa vegheze asupra cailor lui . Omul acela care a ajuns sa-si omoare sotia , a avut probleme serioase cu pocainta cu mult timp inainte sa comita acea fapta . Este posibil ca la momentul respectiv el sa fi fost demonizat din cauza pacatelor anterioare si el nici sa nu fi stiut , acest lucru . Moare cineva de cancer asa dintr-o data ? Fiecare boala trupeasca are o faza sau mai multe faza premergatoare mortii fizice . Tot asa este si spiritual .

    Sanatate.

  • Tabita // aprilie 13, 2009 la 11:26 am | Răspunde

    D-le Claudiu,

    Ceea ce scrie D-l remoremo nu ma impresioneaza! Mai ales ca nu-si da numele real!? Dinsul vrea sa dea o nota negativa unei lucrari divine si sa sadeasca in sufletul oamenilor indoiala!
    Imi pare rau ca discutati pe acest site despre biserica, botez, invatatura crestina,….dar puteti sa exprimati asa ceva, cum ca….citez: “posibilitatea ca un om ne-nascut din nou si botezat in timp sa devina asemenea lui Cristos”!!! Dati-mi voie sa ma indoiesc de acest lucru! Fara nasterea din nou, crestinismul e numai o formalitate, de genul care se propovaduieste in bisericile ortodoxe! Fara Duhul Sfint nu este viata, nu este putere, nu este pocainta! Doar o forma de inchinare fara Sinta Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfint, avem o reliegie goala, o forma de inchinare dar fara continut!
    Nu avem dreptul sa judecam pe nimeni in ce masura sunt nascuti din nou, pentru simplul fapt ca nu stim si nu cunoastem ce este in inima nimanui! Domnul stie si este in masura sa judece viata lor si a noastra! E treaba Stapinului si El va judeca fiecare om in parte dupa dreptate!
    Noi suntem subiectivi si ii vedem pe oameni cu siguranta altfel decit D-zeu ii vede! Ar trebui sa ne preocupam mai mult fiecare de persoana noastra si de relatia mea si a dvs. personala cu D-zeu si sa lasam pe Cel care tot dreptul de a judeca pe oameni! Daca ne-am preocupa fiecare de persoana noastra nu am mai avea timp sa studiem pe altii!
    Ma rog pentru dvs.
    Cu stima

  • cristi // aprilie 17, 2009 la 11:22 pm | Răspunde

    Claudiu,

    Vad ca ai adunat aici mai multe comentarii decat la oricare episod de “amintiri”. Apropo, cand mai scrii amintiri?

    • claudiuvdobra // aprilie 18, 2009 la 5:54 pm | Răspunde

      Cristi, tovaras de suferinta,
      acesta tema ma asteptam sa nasca reactii. Dupa cum vezi sunt restant cu 2 comentarii, pe care doresc sa le scriu numai dupa sarbatorile romanilor, ca sa nu stric nimanui buna dispozitie – cu sau fara intentie, cu voie sau fara de voie.
      Cat priveste capitolul amintiri doresc sa-l reiau dupa ce termin cu scoala. Asta undeva dupa luna mai. Din acel moment nu voi mai fi ocupat decat cu munca:D, pana in toamna bine sur, cand re-incepe scoala :) .

  • GABRIELA // aprilie 21, 2009 la 8:28 pm | Răspunde

    Sunteti o minune a lui Dumnezeu.Dintr-o intamplare am dat peste videoclipurile voastre pe internet.
    Sper ca bunul Dumnezeu sa ma ajute sa ajung in biserica voastra.

    DUMNEZEU SA VA BINECUVINTEZE

  • florin // iunie 11, 2009 la 7:08 pm | Răspunde

    Sunt florin din Pitesti ,

    impreuna cu sotia lucram printre comunitatile de rromi de la Pitesti si ne-ar ineresa cand se tine intanlirea cum a fost cea de la Ceica , Ponoare ca sa merge si noi cu un grup de rromi de la noi .

    Multumesc si Dumnezeu sa binecuvinteze frati de la Toflea adancimea , latimea si inaltimea e treaba Domnului si nu a noastra . astep un raspuns daca stie cineva data cand va fi intanlirea rromilor pocaiti . Multumeasc

  • Andrei // iulie 6, 2009 la 6:24 pm | Răspunde

    Pentru toti cei interesati urmatoarea intalnire Rugul Aprins va fi:
    - in perioada 10-12 iulie in localitatea Urleta – Prahova. Deschiderea va avea loc vineri pe 10 iulie la ora 18.00

Scrieti un comentariu